Knip, vouw en scheur voor oplossingen in de escape rooms van Exit!

Vanaf 10 jaar Vanaf 10 jaar
Vanaf 10 jaar 1 - 4 spelers
Vanaf 10 jaar + / - 45 min

Nieuw

Terug naar de Verlaten Hut € 15,99

Terug naar de Verlaten Hut

In dit deel van de Exit-serie keer je terug naar de plek waar het allemaal begon… de verlaten hut! Terug naar de Verlaten Hut is een direct vervolg op de eerste Exit ooit. De schurk Dr. Arthur Funbeq is ontsnapt en alleen jij kunt zijn raadsels oplossen. Beleef nieuwe avonturen en ontsnap opnieuw uit de verlaten hut!

WAT IS EXIT?

Met EXIT haal je een escape room in huis! Samen zoek je naar aanwijzingen en los je raadsels op om bij de uitgang te komen. De raadsels variëren enorm, van woordpuzzels tot creatief knippen en plakken. Hoe minder hulpkaarten je hoeft te gebruiken en hoe sneller je bent, des te hoger je eindscore. Elke EXIT vormt een eenmalige belevenis in een unieke, avontuurlijke setting. Probeer ze allemaal!

De Inhoud

Alle edities van Exit bevatten een boekje met aanwijzingen. Het boekje staat vol met cryptische hints, verborgen boodschappen en geheimzinnige raadsel. Niets is te gek om de oplossingen van de raadsels te vinden. Soms moet je zelfs bladzijdes vouwen of scheuren. Elke Exit heeft een decodeerschijf. Met de decodeerschijf voer je aan de hand van de raadsels codes in. Bij de juiste code geeft de decodeerschijf aan welke oplossingskaart je moet pakken.
De Decodeerschijf
Raadsel, oplossingen en hulpkaarten

Raadsel, oplossingen en hulpkaarten

Elke editie van Exit heeft ongeveer 85 kaarten. De kaarten komen in 3 verschillende soorten: raadselkaarten, oplossingskaarten en hulpkaarten. Op de raadselkaarten staan de verschillende puzzels. Oplossingskaarten mag je pakken als je een raadsel of puzzel hebt opgelost. Nadat je de oplossing op de decodeerschijf hebt ingevoerd, krijg je een getal dat met een oplossingskaart overeenkomt. Bij de juiste oplossing krijg je een verwijzing naar de volgende raadselkaart. Bij een foute oplossing geeft de oplossingskaart aan dat je er naast zit! De hulpkaarten geven hints in het geval je vast loopt. Elk raadsel heeft 3 hulpkaarten. De eerste hulpkaart geeft een kleine tip. De tweede hulpkaart een grotere hint. De laatste hulpkaart geeft min of meer het antwoord prijs.

De Spellen

Niveau beginners
De verloren Tempel

De verloren Tempel

€ 25,99
Het betoverde bos

Het betoverde bos

€ 15,99
De verzonken schat

De verzonken schat

€ 15,99
Het verschrikkelijke spookhuis

Het verschrikkelijke spookhuis

€ 15,99
Het Mysterieuze Museum

Het Mysterieuze Museum

€ 15,99
De vlucht naar het onbekende

De vlucht naar het onbekende

€ 15,99
Niveau geavanceerd
De eenzame vuurtoren

De eenzame vuurtoren

€ 25,99
Terug naar de Verlaten Hut

Terug naar de Verlaten Hut

€ 15,99
De Poort tussen de werelden

De Poort tussen de werelden

€ 25,99
Het kerkhof van de duisternis

Het kerkhof van de duisternis

€ 15,99
De beroving op de mississippi

De beroving op de mississippi

€ 15,99
De duistere catacomben

De duistere catacomben

€ 25,99
De onheilspellende villa

De onheilspellende villa

€ 15,99
Evacuatie van de noordpool

Evacuatie van de noordpool

€ 15,99
Het vergeten eiland

Het vergeten eiland

€ 15,99
Het geheime lab

Het geheime lab

€ 15,99
De verlaten hut

De verlaten hut

€ 15,99
Niveau professional
De dode in de orient express

De dode in de orient express

€ 15,99
Het verboden slot

Het verboden slot

€ 15,99
De grafkamer van de farao

De grafkamer van de farao

€ 15,99

Over exit

EXIT is een spelconcept, dat net als de "echte" escape rooms zorgt voor zenuwslopende spanning. Je bent voortdurend met z'n allen koortsachtig aan het zoeken, nadenken en overleggen. Exit is bedoeld voor iedereen die zijn hersenen graag aan het werk zet en houd van puzzelen. De verschillende moeilijkheidsgradaties zorgen ervoor dat je op een lager of hoger niveau kunt instappen. Let daarom goed op de niveau-indicaties!

DE BEDENKERS VAN EXIT

Het idee van Exit is afkomstig van het Duitse auteurskoppel Inka en Markus Brand. Dit koppel heeft al jaren ervaring in het ontwikkelen van spellen en is onder andere de bedenker van het populaire Keer op Keer. Het idee voor Exit ontstond nadat Inka en Markus met de familie een escape room had bezocht. Ze waren zeer onder de indruk van de ervaring. Ze vertelden van hun ervaring aan partners bij de Duitse uitgeverij Kosmos. Kosmos bleek al langer rond te lopen met het idee voor Exit en vroeg aan Inka en Markus Brand om dit idee uit te werken.

HOE WORDT EEN EXIT GEMAAKT?

Volgens Inka en Markus Brand worden de raadsels van de Exit-spellen vaak geïnspireerd door het verhaal dat bij de Exit-titel hoort. "We proberen verschillende raadsels met elkaar te verweven. Als iemand een tof idee heeft, schrijven we dit op en bewaren we het idee in een doos. We zijn daarom altijd voorbereid als we aan een nieuw Exit-spel gaan werken", aldus het echtpaar.

WAT IS EEN ESCAPE ROOM?

Escape rooms zijn in korte tijd erg populair geworden. Escape rooms zijn activiteiten waarbij je in een speciaal ingerichte kamer wordt opgesloten. Het is de bedoeling dat je binnen een bepaalde tijd hieruit ontsnapt ("escape"). Dit moet je doen door middel van het oplossen van een groot aantal raadsels en puzzels. Stap voor stap worden er aanwijzingen gevonden. Sommige liggen direct voor handen, anderen krijg je als je eerst bepaalde raadsels op weet te lossen. Uiteindelijk vind je zo de oplossing om uit de kamer te ontsnappen.

EXIT FAQ

Waarom is elk Exit-spel een eenmalige belevenis?
Waarom speel je elke Exit maar 1 keer?
Waarom moet je delen van het spel vouwen, verknippen of met een pen bewerken?
Wat moet ik doen als er onderdelen ontbreken of het spelmateriaal bij aanvang defect is?